Konica Minolta parantaa Workplace Hub -ratkaisun pilviominaisuuksia etä- ja mobiilityöympäristöjä silmällä pitäen

| 30 marraskuuta 2020

Käynnissä oleva koronaviruspandemia on luonut kasvavan tarpeen etä- ja mobiilityöympäristöille. IT-alan näkymiä luotaavassa tutkimuksessaan ”IDC FutureScape: Worldwide IT Industry 2021 Predictions” IDC ennustaa, että ”vuoden 2021 loppuun mennessä, [...] 80 % yrityksistä aikoo siirtyä pilvipohjaiseen infrastruktuuriin ja vastaaviin sovelluksiin kaksi kertaa nopeammin kuin ennen pandemiaa oli tarkoitus.”[1] Näin ollen Konica Minolta on päättänyt avata Workplace Hub -konseptinsa Windows-käyttöjärjestelmälle lisätäkseen sovellustuen joustavuutta merkittävästi. Samalla varmistetaan yhteensopivuus Microsoftin ja muiden kolmansien osapuolien tarjoamien ratkaisujen kanssa. Teknologisen muutoksen yhteydessä myös tuoteportfolioiden nimet muuttuvat: Workplace Hub Pro saa nimen Workplace Hub Smart ja Workplace Hub Edge nimen Workplace Hub Core.




Konica Minolta Business Solutions Finland Oy

Konica Minolta Business Solutions Finland Oy

Konica Minolta Business Solutions Finland Oy 

Konica Minolta kehittää ja tarjoaa asiakkailleen innovatiivisia ratkaisuja digitaaliseen työympäristöön, IT-ympäristöihin ja ammattitulostamiseen. Konica Minoltan viidessä tutkimus- ja kehityskeskuksessa Euroopassa innovoidaan asiakkaille uusia parempia ratkaisuja, jotka yhdistävät älykkään palvelun ja teknologian. Yrityskulttuurin keskiössä on asiakas, joiden kanssa asioita katsotaan uusista näkökulmista ja ideoidaan oikeat ratkaisut liiketoiminnan kehittämiseen.

Konica Minolta tarjoaa tehokkaita ratkaisuja ja hallinnoituja palveluita IT- ja pilviympäristöihin sekä tietoturvaan liittyen. Tutkimuslaitos IDC MarketScape on nimennyt Konica Minoltan johtavaksi älykkäiden monitoimilaitteiden tarjoajaksi, joka kuvastaa yrityksen vahvaa ratkaisu- ja palvelutarjoamaa tulostusympäristöihin. Konica Minolta tarjoaa vahvana kumppanina ammattitulostusmarkkinaan liiketoimintakonsultointia, huipputeknologiaa ja ohjelmistoja. Yritys on vakiinnuttanut asemansa tuotantopainokoneiden markkinajohtajana Euroopassa ja muualla maailmassa.

Konica Minolta Suomen pääkonttori sijaitsee Life Science Center Keilaniemessä Espoossa. Aluetoimistomme sijaitsevat Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Rovaniemellä ja valtuutettujen jälleenmyyjiemme verkko ulottuu läpi koko Suomen. Konica Minolta Business Solutions Finland Oy:n liikevaihto tilikauden 2019 (1.4.2019-31.3.2020) aikana oli 21 miljoonaa euroa. Yritys työllistää tällä hetkellä noin 90 henkilöä. Konica Minolta Business Solutions Finland Oy on Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH:n omistama tytäryritys.



”Tästä eteenpäin pystymme paremmin vastaamaan pilviominaisuuksien kasvavaan kysyntään huomioiden samalla asiakkaidemme tarpeet joustavasti. Asiakkaat voivat itse päättää, haluavatko käyttää uusia mahdollisuuksia vai tallentaa tietonsa edelleen paikallisesti”, kertoo Olaf Lorenz, Konica Minolta Business Solutions Europen Digital Transformation -osaston johtaja. ”Koska 75 % Konica Minoltan toimistoasiakkaista käyttää Windows-käyttöjärjestelmää, uudet teknologiset ratkaisumme integroituvat optimaalisesti keskisuurien asiakkaidemme yleisimmin käyttämiin IT-ratkaisuihin.” Windows-ympäristö lisää avoimuutta, jonka avulla asiakkaidemme IT-ympäristöt ovat entistäkin joustavampia tarjoten aiempaa monipuolisempia toiminnallisuuksia esimerkiksi (Microsoftin) pilviratkaisujen paremman saatavuuden kautta. Hyödyntämällä suoraa yhteyttä Azure Active Directory –palveluun, Workplace Hub tukee pilvipalveluja laajemmin kuin koskaan aiemmin.  


Konica Minolta on saanut alallaan runsaasti tunnustusta – hiljattain IDC vahvisti sen olevan johtava suunnan näyttäjä muuttuneessa tulostusmarkkinassa.[2] Siksi yritys on varma, että Workplace Hubista tulee keskeinen tekijä sen tavoitteessa kehittää älykkäitä ja verkottuneita työpaikkoja. ”Mittava IT-palvelujen valikoimamme ja laaja verkostomme huipputason kumppaneita (mm. Microsoft ja Hewlett Packard Enterprise) takaavat, että pystymme toimittamaan innovatiivisempia ratkaisuja asiakkaillemme. Näin varmistamme, että IT-ammattilaiset voivat keskittyä suunnittelemaan yrityksiensä tulevaisuuden IT-ratkaisuja”, toteaa Olaf Lorenz lopuksi. 


[1] IDC FutureScape: 'Worldwide IT Industry 2021 Predictions', (doc # US46942020, October 2020), IDC, https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=US46942020

[2] IDC MarketScape: 'Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment' (doc #US45354420, August 2020), IDC, https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=US45354420


Lisätietoja:  


Jani Munne
Konica Minolta  
Business Solutions Finland Oy  
Puhelin: 050 387 0396
jani.munne@konicaminolta.fi 



Konica Minoltan webinaarit

Osallistumalla webinaareihimme kerrytät vaivattomasti omaa tietotaitoasi ja opit uutta sekä päivität alan kehitykseen liittyviä tietoja työpäiväsi lomassa. Kaikki webinaarimme ovat ilmaisia ja voit katsoa ne myös jälkitallenteina. Tervetuloa linjoille!
Lue lisää ja ilmoittaudu
Ilmoittaudu mukaan webinaareihimme - johda tiedolla turvallisessa työympäristössä!