Sovelluspalvelut sisältävät sovelluksien hankinnan, ylläpidon sekä niiden valvonnan ja hallinnan. Voit hankkia sovellukset, muun muassa Office365:n, kätevästi käyttäjäkohtaisella kuukausiveloituksella. Sovelluspalvelut skaalautuvat yrityksen tarpeiden mukaan.
Sovelluksien valvonta- ja hallintapalvelut koostuvat ilmoitettujen häiriötapahtumien hallinnasta, poikkeamatilanteiden selvitystyöstä ja muutoshallinnasta. Palvelu hyödyntää sovelluspalvelimelle asennettavaa työkalua, joka lähettää virhetilanteissa tiedon Konica Minoltan asiakastukeen. Tämän pohjalta sovellustuki aloittaa vian selvityksen ja korjaamisen. Palvelun tavoitteena on häiriötilanteessa palauttaa yrityksen toimintakyky mahdollisimman nopeasti, minimoiden haitalliset vaikutukset liiketoimintaan.
Sovelluksien valvonta- ja hallintapalvelut muodostuvat kolmesta eri tasosta: Light, Plus ja Manage –tasoista. Light ja Plus –tasot sisältävät sovelluksien häiriötapahtumien hallinnan ja poikkeamatilanteiden selvityksen. Manage-taso sisältää näiden lisäksi sovelluksiin liittyvän muutoshallinnan. Palveluun liitettävät sovellukset voivat olla Konica Minoltan tarjoamia ratkaisuja.