Konica Minolta peruuttaa osallistumisensa drupa 2021 -messuille ja sitoutuu asiakkaisiinsa uusilla tavoilla

| 8. loka 2020

Konica Minolta Business Solutions Europe on tänään ilmoittanut päätöksestään vetäytyä osallistumisestaan drupa 2021 –messuille ja kehittää uusia, räätälöityjä muotoja pitää yhteyttä asiakaskuntaansa.




Yli vuosikymmenen ajan tuotantotulostuksen markkinajohtajana (InfoSource) ollut Konica Minolta on tänään ilmoittanut vetäytyvänsä drupa 2021 -messuilta. Yhtiö on aloittanut jo uusien, räätälöityjen digitaalisten/hybridimuotoisten yhteydenpitotapojen kehittämistä ja jatkaa tällä polulla eteenpäin.


Konica Minolta Business Solutions Europen Olaf Lorenz, General Manager International Marketing Division, kertoo: "Uskomme edelleen vahvasti henkilökohtaisten suhteiden voimaan ja tietysti siihen, että asiakkaamme haluavat nähdä ratkaisumme ja koskettaa painokoneidemme tuottamia painotuotteita. Arvioimme nyt erilaisia konsepteja, joilla voimme yhdistää virtuaalisen asiakaskokemuksen todelliseen maailmaan. Näytteilleasettaminen drupassa tai muilla messuilla ei tällä hetkellä kuitenkaan ole meille järkevää epävarman maailmantilanteen takia. Asiat ja ajat ovat liian ennalta-arvaamattomia. Tärkeintä on aina varmistaa, että kollegamme, asiakkaamme ja heidän perheensä pysyvät turvassa ja terveinä. Ja maailmanlaajuisen koronaviruspandemian takia olemme päättäneet vetäytyä drupasta sekä muista fyysistä läsnäoloa vaativista näyttelyistä lähitulevaisuudessa."


Kun drupaa lykättiin viime kesäkuussa, yrityksen oli mukauduttava ja mietittävä uudelleen, mikä on mahdollista asiakkaille erilaisissa tulevaisuudennäkymissä. Konica Minolta on muun muassa lanseerannut virtuaalisen näyttelytilan, jossa on monia mahdollisuuksia tutustua interaktiivisesti Konica Minoltan monipuoliseen ammattitulostusratkaisujen tarjoomaan. Lisäksi Slovakian Bratislavassa Konica Minoltan Inkjet –ratkaisuihin erikoistuneessa asiantuntijakeskuksessa yritys tarjoaa virtuaalisia live-esittelyjä, joissa asiakkaat voivat tutustua ratkaisuihin kaksisuuntaisella videoyhteydellä ja olla vuorovaikutuksessa Konica Minolta -asiantuntijoiden kanssa.


Konica Minolta arvioi myös mahdollisuuksia räätälöityihin paikallisiin tapahtumiin, jotka hyödyntävät virtuaalimaailman ja oikean maailman parhaita puolia: asiakkaiden on mahdollista tulla tutustumaan Konica Minoltan uusiin ratkaisuihin ja mahdollisuuksiin samalla, kun he ovat turvallisesti omassa kotimaassaan ilman matkustusrajoituksia, sillä heillä on globaalin innovaatio- ja teknologiayrityksen asiantuntemus käytössään.


Olaf Lorenz toteaa lopuksi: " Tavoitteemme on ollut ja tulee aina olemaan asiakkaidemme ideoiden toteuttaminen heidän kumppaninaan – riippumatta sittä kuinka viestintä tapahtuu, kasvotusten tai virtuaalisesti. Olemme täysin vakuuttuneita siitä, että printti kestää viestintävälineenä, vaikka paine digitaalisista viestintäkanavista on ollut kovaa. Huolimatta pandemiasta ja epävarmasta ajasta, jossa elämme, printti kukoistaa ja löytää uusia tapoja tuottaa vaikutusta ja lisäarvoa - usein näiden muiden mediakanavien rinnalla. Tutkimme näitä uusia tapoja tuottaa arvoa yhdessä asiakkaidemme kanssa ja olemme innoissamme edessämme olevista asioista. "


Lorenz lisää: "Teimme tämän päätöksen raskain sydämin ja toivomme järjestäjille menestystä kaikissa tulevissa näyttelyissä. Drupa on ollut aina globaalille painoteollisuudelle yksi tärkeimmistä asiakastapahtumista. Minulle henkilökohtaisesti drupa-messut olisivat olleet jo viidennet. Tapahtuma on aina ollut kalenterini kohokohta, ja odotan innolla paluuta tuleviin tapahtumiin - kun aika on siihen sopiva."


Lisätietoja:


Silke Ehmann-Cotichini
Konica Minolta
Business Solutions Europe GmbH 

Phone: +49 (0)511 7404-5604
silke.ehmann-cotichini@konicaminolta.eu 



Konica Minolta Business Solutions Finland Oy

Konica Minolta Business Solutions Finland Oy

Konica Minolta Business Solutions Finland Oy 

Konica Minolta kehittää ja tarjoaa asiakkailleen innovatiivisia ratkaisuja digitaaliseen työympäristöön, IT-ympäristöihin ja ammattitulostamiseen. Konica Minoltan viidessä tutkimus- ja kehityskeskuksessa Euroopassa innovoidaan asiakkaille uusia parempia ratkaisuja, jotka yhdistävät älykkään palvelun ja teknologian. Yrityskulttuurin keskiössä on asiakas, joiden kanssa asioita katsotaan uusista näkökulmista ja ideoidaan oikeat ratkaisut liiketoiminnan kehittämiseen.

Konica Minolta tarjoaa tehokkaita ratkaisuja ja hallinnoituja palveluita IT- ja pilviympäristöihin sekä tietoturvaan liittyen. Tutkimuslaitos IDC MarketScape on nimennyt Konica Minoltan johtavaksi älykkäiden monitoimilaitteiden tarjoajaksi, joka kuvastaa yrityksen vahvaa ratkaisu- ja palvelutarjoamaa tulostusympäristöihin. Konica Minolta tarjoaa vahvana kumppanina ammattitulostusmarkkinaan liiketoimintakonsultointia, huipputeknologiaa ja ohjelmistoja. Yritys on vakiinnuttanut asemansa tuotantopainokoneiden markkinajohtajana Euroopassa ja muualla maailmassa.

Konica Minolta Suomen pääkonttori sijaitsee Life Science Center Keilaniemessä Espoossa. Aluetoimistomme sijaitsevat Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Rovaniemellä ja valtuutettujen jälleenmyyjiemme verkko ulottuu läpi koko Suomen. Konica Minolta Business Solutions Finland Oy:n liikevaihto tilikauden 2019 (1.4.2019-31.3.2020) aikana oli 21 miljoonaa euroa. Yritys työllistää tällä hetkellä noin 90 henkilöä. Konica Minolta Business Solutions Finland Oy on Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH:n omistama tytäryritys.