Konica Minolta lanseeraa Workplace One -ratkaisun, joka huolehtii pienten ja keskisuurten organisaatioiden IT-infrastruktuurin ja sovellusten hallinnasta ja hostauksesta

| 18 maaliskuuta 2022

Pilvipohjainen digitaalinen työympäristö sisältää myös etätyöpöytäpalvelut ja tarjoaa yhteistyöalustan

Konica Minolta jatkaa pilvistrategiansa intensiivistä kehittämistä ja tarjoaa nyt organisaatioille jälleen uuden houkuttelevan vaihtoehdon IT-ympäristön siirtämiseksi pilveen, mikä tarjoaa useita hyötyjä. "Workplace One" -IT-alustan avulla organisaatiot voivat nyt antaa IT-infrastruktuurinsa ja liiketoimintasovelluksensa Konica Minoltan hallittaviksi ja hostattavaksi pilvessä. Workplace One sisältää myös Microsoft 365 -lisenssin kaikille organisaation työntekijöille sekä yhteistyöalustan viestintään, yhteis- ja projektityöskentelyyn. Koko paketti on tarkoitettu ensisijaisesti pienille ja keskisuurille organisaatioille, joissa on enintään 300 työntekijää, ja sen tarkoituksena on vapauttaa heidät suuresta osasta IT-tehtäviään — ja valmistella heidät digitaaliseen muutokseen.


"Workplace Onen avulla olemme asettaneet itsellemme tavoitteen edistää digitaalista muutosta, erityisesti pienissä ja keskisuurissa organisaatioissa. Se on digitaalinen työympäristö, joka on käytettävissä kaikkialla ja turvallisesti; se vapauttaa IT-tiimit hallinnollisista tehtävistä ja tarjoaa samalla suunniteltua tietoturvaa edistäen viestintää ja yhteistyöskentelyä", sanoo Stephan Thiele, Portfolio Development Manager, Konica Minolta Business Solutions Europe.
 
Koko paketti koostuu useista osista, jotka ovat aina vakiona mukana, todennäköisesti tärkeimpänä toimivan IT-ympäristön siirtäminen pilveen. Tämä sisältää IT-infrastruktuurin hallinnan ja hostauksen pilvessä, kuten palvelimet, tallennustilan, verkot ja kaikki liiketoimintasovellukset, jotka ovat jo käytössä kuten CRM:n, ERP:n, taloushallinnon sovellukset ja tiedonhallinnan. Konica Minolta vastaa ensisijaisesti pienten ja keskisuurten organisaatioiden vaatimuksiin: yritysten ei enää tarvitse itse huolehtia toiminnoista, ylläpidosta, käyttäjien hallinnasta, lisensseistä, päivityksistä tai tietoturvasta. Näin he voivat säästää IT-resursseja, vähentää pääomakustannuksia ja pienentää jatkuvia käyttökustannuksia. Kiinteän kuukausimaksun ansiosta myös ennustettavuus ja kustannussuunnittelu paranevat. Myös etätyöpöytäpalvelut (RDS) ovat mukana, samoin kuin päivittäinen varmuuskopiointi, joka varmistaa, että organisaatio on suojattu tietojen menetykseltä. Monivaiheinen todennus estää myös arkaluontoisten tietojen luvattoman käytön.
 
Yhteistyötila viestintään ja projektityöskentelyyn
Työntekijät voivat myös käyttää liiketoiminta- ja Microsoft 365 -sovelluksiaan SharePoint Onlineen perustuvan Konica Minolta -aloitussivun kautta. Lisäksi sivusto toimii yhteistyötilana: Se tarjoaa toimintoja, kuten intranetin, chatin, sosiaaliset verkostot, tiimisivustot, projektitiimit, tiedostojen jakamisen, tehtäväsuunnittelun ja uutissyötteen. Sivusto voidaan suunnitella ja räätälöidä organisaation oman graafisen ohjeistuksen ja sen vaatimusten mukaan. Sitä voidaan käyttää milloin tahansa ja mistä tahansa laitteelta Microsoft Teamsin, mobiilisovellusten tai verkkoselaimien kautta.
 
Kasvaville organisaatioille: Erot käyttöoikeuksien mukaan
"Workplace One tarjoaa myös mahdollisuuden erottaa käyttäjät eri käyttäjäryhmiin, joilla on erilaiset käyttöoikeudet. Tästä voi olla hyötyä erityisesti pienemmissä organisaatioissa, jotka kasvavat edelleen ja haluavat siksi kasvattaa IT-ympäristöään samaan tahtiin", Stephan Thiele sanoo.
 
Käyttäjäryhmiä on yleensä kolme:
  • Pilvipalvelun käyttäjä, Light/Full: Nämä ovat käyttäjiä, joilla ei ole pääsyä liiketoimintasovelluksiin, koska he eivät tarvitse niitä työnsä suorittamiseen. Heillä on luonnollisesti edelleen täydet käyttöoikeudet aloitussivuun, jossa on Microsoft 365 -sovellukset, julkiset verkkosovellukset ja yhteistyötilat: Kaikilla kolmella käyttäjäryhmällä on tämä valtuutus.
  • Julkaistujen sovellusten käyttäjä: Pilvipalvelun käyttäjän valtuuksien lisäksi nämä käyttäjät voivat käyttää ainakin joitakin liiketoimintasovelluksia — mutta vain niitä, joita he tarvitsevat työnsä suorittamiseen.
  • Etätyöpöydän käyttäjä: Näillä käyttäjäryhmillä on täysi käyttöoikeus kaikkiin yllä olevissa käyttäjäryhmissä mainittuihin liiketoimintasovelluksiin ja ominaisuuksiin.
Lue lisää ratkaisusta ja sen tarjoamista hyödyistä täältä
 
 

KONICA MINOLTA BUSINESS SOLUTIONS FINLAND OY

Konica Minolta kehittää ja tarjoaa asiakkailleen innovatiivisia ratkaisuja digitaaliseen työympäristöön, IT-ympäristöihin ja ammattitulostamiseen. Konica Minoltan viidessä tutkimus- ja kehityskeskuksessa innovoidaan asiakkaille uusia parempia ratkaisuja, jotka yhdistävät älykkään palvelun ja teknologian. Yrityskulttuurin keskiössä on asiakas, joiden kanssa asioita katsotaan uusista näkökulmista ja ideoidaan oikeat ratkaisut liiketoiminnan kehittämiseen.
 
Konica Minoltalla on kattavat ja tietoturvalliset IT-palvelut ja –ratkaisut tiedonhallintaan, IT-infrastruktuuriin, älykkääseen videovalvontaan ja liiketoimintaprosessien kehittämiseen. Konica Minolta on muun muassa Microsoftin Global Managed Partner, M-Filesin Premier Reseller ja Cisco-partner.

Tutkimuslaitos IDC MarketScape on nimennyt Konica Minoltan johtavaksi älykkäiden monitoimilaitteiden tarjoajaksi, joka kuvastaa yrityksen vahvaa ratkaisu- ja palvelutarjoamaa tulostusympäristöihin.
Konica Minolta tarjoaa vahvana kumppanina ammattitulostusmarkkinaan liiketoimintakonsultointia, huipputeknologiaa ja ohjelmistoja. Yritys on vakiinnuttanut asemansa tuotantopainokoneiden markkinajohtajana Euroopassa ja muualla maailmassa.
 
Konica Minolta Business Solutions Finland Oy on Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH:n täysin omistama tytäryritys. Konica Minolta Suomen pääkonttori ja showroom sijaitsee Life Science Center Keilaniemessä Espoossa. Suoramyyntimme, valtuutettujen jälleenmyyjiemme verkko ja huoltomme toimii valtakunnallisesti kattaen koko Suomen.