Päivitys 28.9.2020 Kaikki Konica Minoltan Euroopan toiminnot ovat toteuttaneet koronavirukseen liittyen paikallisten vaatimuksien ja standardien mukaiset toimenpiteet. Olemme asettaneet työntekijöiden, asiakkaiden ja yhteistyökumppanien turvallisuuden etusijalle. Monet meistä tekevät edelleen etätyötä. Suomessa toimistoissa työskenteleviä muistutetaan edelleen voimassa olevista poikkeussäännöistä (sosiaalinen etäisyys, käsihygienia, kasvomaskisuositus, tehokas ilmanvaihto). Asiakkaan tiloissa työskentelevä henkilöstömme noudattaa määrättyjä turvatoimia, kuten sosiaalista etäisyyttä ja maskisuositusta. Pyrimme toistaiseksi välttämään asiakaskäyntejä, jotka voidaan hoitaa etänä ja jotka eivät ole ehdottoman tarpeellisia. Tapaamiset ja kokoukset pyritään järjestämään virtuaalisesti. Asiakastapaamisissa ja –käynneillä noudatetaan määrättyjä turvatoimia. Henkilöstömme noudattaa paikallisia matkustusrajoituksia. Konica Minolta haluaa varmistaa poikkeustilanteessakin, että asiakkaidemme infrastruktuuri toimii moitteettomasti ja asiakkaamme voivat jatkaa liiketoimintaansa suojatusti ja mahdollisuuksien mukaan normaaliin tapaan. Lisätietoja löydät täältä: www.konicaminolta.fi/fi-fi/it-palvelut. Konica Minoltan sisäinen koronavirustiimi seuraa tilanteen kehittymistä Euroopassa ja muualla maailmassa sekä vastaa tarvittaessa kysymyksiin. Ota yhteyttä osoitteeseen coronataskforce@konicaminolta.eu.
Espoo, Suomi, 23.3.2020 Hyvä asiakkaamme! Haluamme kertoa kaikille asiakkaillemme ja kumppaneillemme koronavirusepidemian vaikutuksista tuotantoomme ja palveluihimme. Kiinassa sijaitsevien tuotantolaitostemme ja varastojemme toiminta on asteittain palaamassa ennalleen ja pyrimme mahdollisimman pian purkamaan tilausten käsittelyruuhkan, joka aiheutui tehtaiden sulkemisesta ja muista koronaviruksen vaikutuksista. Konica Minoltan liiketoiminnot muualla maailmassa ja Euroopan varastotilanne mahdollistavat valtaosan asiakastilauksien toimittamisesta lähiaikoina. Teemme kaikkemme liiketoimintojemme palauttamisesta normaalitilaan mahdollisimman pian, mutta emme valitettavasti voi taata, ettei toimituksissa esiintyisi viiveitä tai puutteita tuote- ja palvelukohtaisesti. Koronaviruksen leviämisen estämiseksi käyttöönotetut kuljetuksia ja työvoiman liikkumista koskevat rajoitukset voivat aiheuttaa vaihteluita liiketoimintojen suorituskykyyn ja toimitusaikoihin sekä aiheuttaa tulevina viikkoina häiriöitä toimitus- ja logistiikkaketjussamme. Seuraamme tilanteen kehittymistä jatkuvasti ja pyrimme hoitamaan asiakastoimitukset mahdollisimman normaalisti. Lisätietoja saat yhteyshenkilöltäsi.
Palveluidemme saatavuus määräytyy pitkälti Konica Minoltan oman henkilöstön käytettävyydestä. Euroopassa meillä on yli 2 500 teknikkoa 35 eri maassa. Henkilöstömme vastaa tuotteiden huollosta ja palveluiden tarjoamisesta. Asiakaskäynnit muodostavat nykytilanteessa riskin sekä asiakkaillemme että henkilöstöllemme. Otamme tästä syystä käyttöön mahdollisimman paljon etäpalveluja: suurin osa Konica Minoltan laitteista, ratkaisuista ja sovelluksista on suunniteltu etähallittaviksi, joten yhdistämme tuotteesi Konica Minoltan hallintajärjestelmiin. Toimintahäiriöt voidaan monissa tapauksissa ratkaista ilman teknikon asiakaskäyntiä. Huoltoteknikkomme saapuu paikan päälle, jos laitteen yhteyksissä on ongelmia tai laitteeseen on vaihdettava osia. Sovimme asiakaskäynnit ennakkoon asiakkaan kanssa.
Kerromme säännöllisesti koronavirusepidemian etenemisestä ja kannustamme kaikkia työntekijöitä tarkkailemaan omaa hyvinvointiaan ja huolehtimaan ennaltaehkäisevistä toimenpiteistä infektioriskien vähentämiseksi, kuten huolellisesta hygieniasta, yleisötapahtumien välttämisestä ja työskentelemään etänä mahdollisuuksien mukaan. Matkustaminen on kielletty. Työntekijän sairastuessa noudatamme paikallisia viranomaismääräyksiä, jotta muiden työntekijöiden altistumisriski olisi mahdollisimman pieni.
Olemme konsernin sisällä perustaneet työryhmän, joka seuraa koronavirusepidemian leviämistä Kiinassa, Euroopassa ja muualla maailmassa. Haluamme varmistaa järjestelmiemme ja palveluidemme saatavuuden myös tulevaisuudessa. Konica Minolta on laatinut globaalin suunnitelman toimitusketjun saumattoman toiminnan varmistamiseksi. Suunnitelmaan kuuluvat muun muassa säännölliset tarkastuksen tuotantolaitoksissa ja vaihtoehtoisten alihankkijoiden ja muiden yhteistyökumppaneiden kartoittaminen. Ilmoitamme asiakkaillemme ja kumppaneillemme välittömästi, jos liiketoimintaedellytyksissämme tapahtuu muutoksia. Jos sinulla on kysyttävää tilanteesta, ota yhteyttä yhteyshenkilöösi.
Ystävällisin terveisin Bjørn Morten Stenslie Toimitusjohtaja Konica Minolta Business Solutions Finland Oy