Konica Minolta Microsoft Global Managed Partneriksi  

| 22 maaliskuuta 2021

Konica Minolta ja Microsoft kiihdyttävät yhdessä yritysten ja organisaatioiden digitaalisen työympäristön muutosta.

Konica Minolta julkistaa uuden kumppanuuden Microsoftin Global Managed Partnerina. Konica Minoltan pääkonttori sijaitsee Tokiossa, sillä on konserniyrityksiä 50 maassa ja lähes 44 000 työntekijää. Microsoft Global Managed Partner -kumppanuus vahvistaa Konica Minoltan tavoitetta keskittyä globaaliin strategiseen suuntaan yhdessä kehitettyjen, toimialakohtaisten ratkaisujen ja palvelujen avulla sekä toimittamalla IT-pilvipalveluja ja -ratkaisuja pienille ja keskisuurille yrityksille digitaaliseen työympäristöön.  



Konica Minolta on viime vuosina kasvattanut tasaisesti rooliaan IT-toimijana orgaanisen kasvun sekä strategisten yritysostojen kautta. Kasvun ja fuusioiden yhtenä tärkeänä tavoitteena on hyödyntää Microsoftin ratkaisujen tuomia etuja tulevaisuudessa.  

"Microsoftista on tullut yhä tärkeämpi kumppani meille", sanoo Hajime Takei, Senior Executive Officer and Division President of Digital Workplace Business Headquarters, Konica Minolta, Inc. "Tavoitteenamme on aina ollut yhdistää kummankin osapuolen osaaminen. Haluamme tuoda johtavan asiantuntemuksemme markkinoille yhdistämällä liiketoimintatietämyksemme – jonka juuret ovat olleet vuosikymmenien ajan tulostusmarkkinassa - ja Microsoftin tekniikan. Tämä korkean tason kumppanuus on todistus pitkäaikaisesta suhteestamme ja yhtenäisten tiimiemme poikkeuksellisesta työstä asiakkaillemme ympäri maailmaa. " 


"Olemme iloisia voidessamme tehdä maailmanlaajuista yhteistyötä Konica Minoltan kanssa seurataksemme heidän kasvuaan IT-alalla mahdollistaessaan digitaalisen muutoksen asiakkailleen", kertoo Casey McGee, Vice President, ISV Sales at Microsoft. "Ainutlaatuisesti positioitunut Microsoft Cloud tarjoaa kattavia, alan johtavia palveluita ja tuotteita, jotka tukevat Konica Minoltan erilaisten ratkaisujen kehittämistä digitaalisiin työympäristöihin. "  

Konica Minolta aloitti Microsoft SharePoint -ratkaisujen tarjoamisen asiakkailleen osana tiedonhallintaratkaisuja vuonna 2014. Myöhemmin yhtiö kehitti lisää ratkaisuja, jotka perustuivat Microsoft Dynamics 365 ja Microsoft 365 -alustoihin (aiemmin Office 365), sekä Microsoft Azure -pilviympäristöön. Yritys keskittyi ensin Euroopan ja Pohjois-Amerikan markkinoihin ja uuden kumppanuuden myötä laajentanut näiden palvelujen ja ratkaisujen tarjontaa Aasian ja Tyynenmeren alueille. Nykyään yli 300 Konica Minoltan sertifioitunutta työntekijää ympäri maailmaa auttavat asiakkaita hyödyntämään ja käyttämään ratkaisuja liiketoimintansa kehittämiseksi. 

Microsoft-pohjaiset sovellukset sopivat ihanteellisesti pk-yrityksille. Konica Minoltan asiantuntemus ja syvällinen asiakasymmärrys yhdistettynä Microsoftin älykkäisiin palveluihin luo huomattavan edun asiakkaille. Lisäksi Konica Minolta on kehittänyt useita Microsoftin pilvipalveluihin perustuvia omia sovelluksia, ratkaisuja ja palveluja vastaamaan monenlaisiin asiakastarpeisiin. 

"Yhteistyö Microsoftin kanssa mahdollistaa ydinosaamisemme ja luotettavien asiakassuhteidemme yhdistämisen tietoturvalliseen ja skaalautuvaan pilvitekniikkaan, jotta voimme rakentaa joustavia ratkaisuja yrityksille", kertoo Konica Minoltan Hajime Takei. "Microsoftin ratkaisujen avulla pystymme tarjoamaan pk-yrityksille sovelluksia, jotka ovat aiemmin olleet vain suuryritysten käytettävissä. Tämän maailmanlaajuisen yhteistyön avulla voimme tarjota asiakkaillemme entistä enemmän mahdollisuuksia vauhdittamaan innovaatioita ja menestystä. "  

Nykyään nämä yksilöllisesti rakennetut sovellukset kattavat laajan valikoiman toimintoja digitaalisiin prosesseihin ja sisältöjen hallintaan. Esimerkkejä ovat kohderyhmäkeskeiset ratkaisut kuten "Automotive CRM" autoliikkeille, "for.RealEstate" kiinteistönvälittäjille ja "for.CARE" julkishallinnon organisaatioille. Nämä räätälöidyt ratkaisut voidaan integroida saumattomasti olemassa oleviin järjestelmiin. "Yli 90 % asiakkaistamme käyttää Microsoft-tekniikkaa, joten voimme varmistaa Microsoft-pohjaisten sovelluksiemme sopivuuden PK-yritysten infrastruktuuriin", sanoo Jaromir Sponar, ITS Business Development Manager, Microsoft MVP, Konica Minolta Business Solutions Europe. 

 


Konica Minoltan webinaarit

Osallistumalla webinaareihimme kerrytät vaivattomasti omaa tietotaitoasi ja opit uutta sekä päivität alan kehitykseen liittyviä tietoja työpäiväsi lomassa. Kaikki webinaarimme ovat ilmaisia ja voit katsoa ne myös jälkitallenteina. Tervetuloa linjoille!
Lue lisää ja ilmoittaudu
Ilmoittaudu mukaan webinaareihimme - johda tiedolla turvallisessa työympäristössä!