Konica Minoltan Workplace Hub esillä HPE Discover More 2019 -tapahtumassa Münchenissä

| 28 marraskuuta 2019

Tiedonkäsittely maailmassa on siirtymässä yhä enemmän suurista konesaleista pieniin paikallisiin datakeskuksiin. Sisäänrakennettujen älykkäiden ominaisuuksien, hyperyhteyksien ja paikallisen datan räjähdysmäinen kasvu muokkaa markkinoita ja aiheuttaa muutoksia kaikilla teollisuudenaloilla. Nopeus on valttia nykymaailmassa, jossa data liikkuu paikallisesta datakeskuksesta pilveen. Münchenissä 3.–4. joulukuuta 2019 järjestettävän HPE Discover More -tapahtuman (International Congress Center München) kävijät pääsevät näkemään kuinka teknologia, sovellukset ja paikallisista laitteista pilveen siirtyvä data yhdistävät voimansa. Tämä yhdistelmä auttaa yrityksiä määrittelemään asiakaskokemuksen uudelleen sekä toimimaan entistä älykkäämmin ja uskomattoman tehokkaasti. Konica Minoltan Workplace Hub soveltuu luonnollisesti tähän tarkoitukseen: tämän vuoden HPE Discover More -tapahtumassa esiteltävää Workplace Hubin ekosysteemiä voidaan hyödyntää sekä pilvessä että paikallisesti toimivana palvelualustana.




Konica Minolta Business Solutions Finland Oy

Konica Minolta Business Solutions Finland Oy

Konica Minolta Business Solutions Finland Oy 

Konica Minolta kehittää ja tarjoaa asiakkailleen innovatiivisia ratkaisuja digitaaliseen työympäristöön, IT-ympäristöihin ja ammattitulostamiseen. Konica Minoltan viidessä tutkimus- ja kehityskeskuksessa Euroopassa innovoidaan asiakkaille uusia parempia ratkaisuja, jotka yhdistävät älykkään palvelun ja teknologian. Yrityskulttuurin keskiössä on asiakas, joiden kanssa asioita katsotaan uusista näkökulmista ja ideoidaan oikeat ratkaisut liiketoiminnan kehittämiseen.

Konica Minolta tarjoaa tehokkaita ratkaisuja ja hallinnoituja palveluita IT- ja pilviympäristöihin sekä tietoturvaan liittyen. Tutkimuslaitos IDC MarketScape on nimennyt Konica Minoltan johtavaksi älykkäiden monitoimilaitteiden tarjoajaksi, joka kuvastaa yrityksen vahvaa ratkaisu- ja palvelutarjoamaa tulostusympäristöihin. Konica Minolta tarjoaa vahvana kumppanina ammattitulostusmarkkinaan liiketoimintakonsultointia, huipputeknologiaa ja ohjelmistoja. Yritys on vakiinnuttanut asemansa tuotantopainokoneiden markkinajohtajana Euroopassa ja muualla maailmassa.

Konica Minolta Suomen pääkonttori sijaitsee Life Science Center Keilaniemessä Espoossa. Aluetoimistomme sijaitsevat Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Rovaniemellä ja valtuutettujen jälleenmyyjiemme verkko ulottuu läpi koko Suomen. Konica Minolta Business Solutions Finland Oy:n liikevaihto tilikauden 2019 (1.4.2019-31.3.2020) aikana oli 21 miljoonaa euroa. Yritys työllistää tällä hetkellä noin 90 henkilöä. Konica Minolta Business Solutions Finland Oy on Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH:n omistama tytäryritys.


Tiedonhallinta ja IT-järjestelmät ovat tänä päivänä jokaisen yrityksen liiketoiminnan kantava voima. Tätä voimaa koettelevat ja haastavat jatkuvat muutokset, kuten kaiken aikaa kasvava datan määrä, liikkuva ja kansainvälinen työvoima, muuttuva lainsäädäntö sekä turvallisuusuhat. Tämä pätee etenkin pieniin ja keskisuuriin yrityksiin, joilla on yleensä käytettävissään rajalliset sisäiset resurssit ja varat tähän varautumiseen. Konica Minolta on sitoutunut auttamaan asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla kehittämällä palveluita ja ratkaisuja, jotka on suunniteltu yksinkertaistamaan asiakkaan IT-toiminnot ja vapauttamaan resursseja yrityksen ydintoimintaan.


Konica Minolta tarjoaa asiakkailleen kaikki IT-järjestelmät ja -palvelut yhdistävän ratkaisun – Workplace Hubin. Se sulauttaa uusimmat ohjelmistot ja laitteistot, tietoturvan ja palvelut yhdelle kumppanille yhden sopimuksen avulla. Samalla se yhdistää paikalliset IT-toiminnot tarvittaessa pilvipohjaisiin resursseihin. Yhteistyö Hewlett Packard Enterprisen (HPE) kanssa mahdollistaa tehokkaiden HPE ProLiant DL180 Gen10 -palvelinten hyödyntämisen Workplace Hubissa. Näin Konica Minolta pystyy minimoimaan keskittämättömistä toimintamalleista asiakkailleen koituvat riskit ja kustannukset. Näin yritykset voivat hallita ja optimoida IT-kustannuksiaan ja keskittyä ydinliiketoimintaansa. Ratkaisuun voidaan sisällyttää myös hallitut IT-palvelut, jotka tarjoavat IT-toiminnoille niiden tarvitsemaa tukea. Workplace Hubin asiakkaat hyötyvät myös Konica Minoltan MarketPlace-alustasta: sen ansiosta Workplace Hub tarjoaa yhtenäisen alustan, jonka avulla voidaan hallinnoida Workplace Hubin lisenssejä ja lisätä siihen ohjelmistoja sekä pitää ohjelmistot ajan tasalla. Lisäksi Konica Minoltan MarketPlace tarkkailee pilvipalveluun tehtyjen varmuuskopioiden viemää tilaa ja varmistaa, että asiakasta laskutetaan vain käytetystä tilasta.


Workplace Hubin avulla asiakkaat voivat varmistaa, että kriittiset toiminnot kuten tallennustila ja tietoturva ovat kunnossa. Lisäksi palvelun avulla varmistetaan, että tietoturvavaatimuksia kuten GDPR:ää noudatetaan. Asiakkaat voivat helposti päättää mihin tiedostot tallennetaan – joko Konica Minoltan paikalliselle tiedostopalvelimelle tai esimerkiksi Microsoftin pilveen OneDriven kautta. Workplace Hubilla voi myös luoda tietoturvalliset ja luotettavat varmuuskopiot Konica Minoltan konesaleissa sijaitsevaan pilveen tai verkkoon liitettyihin tallennuslaitteisiin. Tarvittaessa alusta voidaan palauttaa helposti ja nopeasti, mikäli järjestelmä kaatuu tai tiedot menetetään.


“Yhdessä Hewlett Packard Enterprisen kaltaisten vahvojen kumppanien kanssa pystymme varmistamaan täydellisen yhteensopivuuden nykyisten järjestelmien kanssa. Tämä kaikki tähtää yhteen päämäärään: haluamme tarjota asiakkaillemme ainutlaatuisen, luotettavan ja skaalautuvan alustaratkaisun, joka yksinkertaistaa asiakkaan IT-ympäristön ja auttaa tehostamaan heidän liiketoimintaansa”, summaa tuotevalikoiman kehityspäällikkö Kai Ohnesorge Konica Minolta Business Solutions Europesta.


Lue lisää: https://h41382.www4.hpe.com/discover-more/munich/



Lisätietoja:


Jani Munne
Konica Minolta
Business Solutions Finland Oy
jani.munne@konicaminolta.fi